V roce 1972 vstoupila do konsorcia španělská firma Construcciones Aeronáuticas SA (CASA). Vývoj letadla A300 byl poněkud zastíněn jinou evropskou inovací - francouzsko-britským nadzvukovým letadlem Concorde. Společnost z počátku prodávala pouze evropským, státem vlastněným dopravcům. Na konci roku 1975 měl Airbus smlouvy se třemi zahraničními aerolinkami na dodávku 55 letadel. Po tomto úspěchu však následovalo 16ti-měsčíní období, v němž Airbus nezískal ani jednu zakázku. Určitým přelomem v historii společnosti byl rok 1978, kdy si Airbus otevřel dveře na americký trh díky zakázce od Eastern Airlines.
V témže roce Airbus oznámil vývoj nového typu letadla s označením A310. O rok později vstoupila do konsorcia britská firma British Aerospace. Zkušenosti z vývoje A310 se Airbus rozhodl uplatnit i u jeho většího bratra A300 a v prosinci 1980 spouští vývoj nového typu s označením A300-600. V dubnu 1982 se uskutečnil první let A310, o rok později pak začíná létat v komerčním provozu. V červenci 1982 poprvé vzletěl A300-600 a současně byla uskutečněna poslední dodávka typu A300-B2. Již v roce 1981 se Airbus rozhodl vyvinout dopravní letadlo na krátké tratě, jako konkurenci pro Boeing 737 a MD-80. Tento typ dostal označení A320, do komerčního provozu byl vypuštěn až v roce 1988.
V roce 1987 spustil Airbus vývoj hned dvou nových typů - A330 a A340. Dvoumotorvý A330 byl určen pro střední a delší vzdálenosti, čtyřmotorový A340 pak pro extrémně dlouhé vzdálenosti. Oba stroje jsou si velmi podobné, což umožnilo nejen snížit náklady na vývoj, ale také zatraktivnit letadla pro možné odběratele zejména díky úsporám při výcviku personálu a při údržbě. Rychlejší ve vývoji bylo větší z obou letadel - A340, jeho první let se uskutečnil v říjnu 1991, do komerčního provozu byl vpuštěn na začátku roku 1993. Jeho menší kolega ho následoval zhruba o rok později. V roce 1989 se Airbus rozhodl rozšířit rodinu A320 o další typ, tentokrát s označením A321, přičemž se jedná o prodlouženou variantu typu A320. První let tohoto letadla se uskutečnil v březnu 1993, od ledna následujícího roku je již využíván v běžném provozu.
V devadesátých letech Airbus rozšířil rodinu A320 ještě o další model. Typ A319, jež je menší verzí A320, poprvé vzlétl v srpnu 1995, do běžného provozu se dostal v roce následujícím. Na konci devadesátých let pak Airbus spustil vývoj svého nejmenšího letadla - A318, jež se dostalo do běžného provozu až v novém tisíciletí, konkrétně v červenci 2003, a doplnilo tak rodinu A320 o čtvrtý a zatím poslední typ.
V roce 1991 spustila firma vývoj nákladního letadla s označením A300-600ST, který je znám spíše pod názvem Beluga. Toto letadlo slouží od ledna 1996 zejména pro potřeby firmy Airbus, neboť dopravuje jednotlivé díly nových letadel ke konečné montáži.
Typ | A300 | A310 | A318 | A319 | A320 | A321 | A330 | A340 | A380 |
Objednáno | 592 | 260 | 71 | 1.086 | 2.034 | 449 | 544 | 385 | 149 |
Dodáno | 546 | 255 | 24 | 743 | 1.420 | 335 | 363 | 306 | 0 |
V provozu | 419 | 233 | 24 | 742 | 1.409 | 334 | 360 | 303 | 0 |